„Nu înţeleg nimic din ce văd în această cameră (pe această stradă, de la această fereastră, în acest loc).”
Aplică ideea la fel ca pe cele anterioare, fără a face nici un fel de distincţii. Orice vezi devine un subiect ideal pentru aplicarea ideii.
Încredinţează-te că nu pui la îndoială faptul că fiecare lucru este potrivit pentru aplicarea ideii. Acestea nu sunt exerciţii de judecată.
Orice lucru este potrivit, de vreme ce îl vezi. Unele dintre lucrurile pe care le vezi ar putea avea pentru tine semnificaţii cu încărcare emoţională. Încearcă să laşi deoparte aceste sentimente şi, pur şi simplu, foloseşte aceste lucruri exact cum l-ai folosi pe oricare altul.
Scopul exerciţiilor este de a te ajuta să-ţi limpezeşti mintea de toate asociaţiile din trecut, de a vedea lucrurile exact aşa cum îţi apar acum şi de a-ţi da seama cât de puţin le înţelegi de fapt. De aceea, în selectarea lucrurilor la care va fi aplicată ideea de astăzi, este esenţial să-ţi păstrezi o minte perfect deschisă, neîngrădită de judecată. Pentru acest scop, un lucru este la fel ca celălalt; la fel de potrivit şi, de aceea, la fel de folositor
Aceasta a fost lectia 3. Remintesc ca toate aceste exercitii trebuiesc facute in asa fel incat sa ramana o stare de relaxare, o stare de pace. Mintea se va opune si va incerca sa dea sensuri ( e dependenta de nevoia de a intelege ) dar noi putem sa ne jucam frumos si bland. Nu inteleg nimic din ce vad in aceassta camera. Nu inteleg ce este obiectul care sta pe masa. Ma uit pe geam si nu inteleg nimic din ce vad.
Privit acest curs ca pe un joc cu voi insiva. Si jucati-l cu bucurie si cu fascinatie. NU il jucati stabilindu-va obiective sau impunandu-va ceva. Gasiti-va partea ludica din interiorul vostru, copilul care este fascinat de lumea care il inconjoara, fara insa a intelege mare lucru.
Tineti minte: tot acest curs este un drum catre noi. Sa ne jucam , dara.. Si sa fim perseverenti in joaca noastra. 🙂